Else4

Daar moet wel een duurbetaald adviesbureau aan te pas zijn gekomen. En ze hadden een sublieme oplossing voor de bestuurders van wetenschappelijk uitgever RELX: gooi het 125 jaar oude opiniemerk Elsevier in de uitverkoop, maar beroof ze wel van de merknaam.

Het is weer een voorbeeld van doorgeschoten managementcultuur, gebaseerd op ridicule rendementseisen en kille, asociale zakelijkheid. Gespeend van het besef dat een merk als Elsevier diep geworteld is in de samenleving en voor velen invulling geeft aan een journalistiek-maatschappelijke stroming.

Maar dat staat niet in de spread-sheets van dit merkdenken.

Mijn steun heeft de Elsevier-redactie. Wees blij dat je nieuwe pleegouders krijgt. En als het niet anders kan: verzin een nieuwe naam, toon kracht, toon je geen verliezer, mobiliseer en activeer je achterban. Die steunt jullie. Wegwezen daar.

Better call Sjuul 

PS,

Fijn weekend en een gezellige Sinterklaasavond.

Vorig artikel
Volgend artikel