NEDERLAND IS EEN SAAI MEDIALAND.

In Duitsland, Groot-Brittannië, Spanje, Italië en zelfs Zweden spat het nieuws van de pagina’s dankzij vooral de koppenmakers en flegmatieke vormgevers met gevoel voor emotie en nieuws.

In ons land zie je dat gedrukte media (inmiddels) nogal op elkaar lijken. Ze kiezen voor het veilige midden. De vorm is gelijk (tabloid), voor de inhoud geldt vaak hetzelfde en bovendien zijn er nog maar twee grote uitgevers (DPG en Mediahuis) over. Templatiseren is het toverwoord. Ook digitaal is het vaak mainstream en Me2.

Dat je anders moet zijn en willen zijn met je media bewijst Matthijs van Nieuwkerk met zijn DWDD. ‘Het gesprek van de dag’ zit dagelijks bij hem aan tafel. De traditionele kranten/mediabedrijven verloren het primaat daarop. Talkshows zijn leading en pronken met het journalistieke werk van anderen.

Laat notabene het bewijs voor mijn gelijk vandaag worden geleverd voor de Volkskrant (boven) en De Telegraaf (onder) notabene bij de ‘afscheidsverhalen’ van de DWDD.

(PS: kan ook anders. Ga eens naar www.dend.nlmet een publiek dat anderhalf keer groter is dan het aantal kijkers van DWDD) #media #kranten#dwdd #gesprekvandedag