Eerlijkheid duurt het langst. Dat geldt ook voor de communicatiestrategie die je voor je organisatie uitstippelt.
De media-awareness is soms ver te zoeken door ongelukkig geklungel.
Zoals nu ook bij De Bijenkorf, die de communicatie rond het besluit om het evenement Turn On The Lights op de Dam een jaartje niet te doen de soep indraaide. In de eerste tweet werd de wijsvinger naar de gemeente Amsterdam gericht. Die zou moeilijk doen over de veiligheid en de vergunningen.
De frustatie over de regelneven in de Stopera zal trouwens ongetwijfeld kloppen, maar dat zou niet het complete verhaal zijn.
Het FD meldt vanochtend dat De Bijenkorf het lichtjesfestival geannuleerd heeft vanwege bezuinigingen. Voor de toeschouwers jammer, maar die trekken de portemonnee niet. En De Bijenkorf heeft uiteraard het volle recht een afweging te maken over de eigen uitgaven.
Maar zeg dat dan ook. Je weet, de hele stad kijkt mee, je kunt dit media-stormpje verwachten.
Advies van BettercallSjuul: vertel gewoon hoe het zit: We doen nu even niet Turn On The Lights. Het is duur, maar we onderzoeken nieuwe evenementen. Het publiek zal geen euro minder uitgeven bij de kassa. Maar Bijenkorf, waar is je NEWSROOM waar je dit meldt?